A LOVAGLÁS TÖRTÉNETE - ÚJRA GONDOLT MŰVÉSZETTÖRTÉNET
IDŐPONT
2016 július 25 - augusztus 7.
PROGRAM
A program részben elméleti előadásokból, részben gyakorlatból állt.
A lovat a kortárs művészetben nehéz lenne értelmezni művészettörténeti előzmények nélkül. Ugyanakkor a ma élő lovas mesterek is gyakran hivatkoznak régi ábrázolásokra és olyan régi szövegekre, melyek a lovaglás művészetéről szólnak. Ahhoz, hogy műtermi tevékenységünket kritikusan és antropológiai viszonylatban is értelmezni tudjuk és ahhoz, hogy lovas tudásunkat tovább finomítsuk, nagy segítséget nyújtanak ezek a referenciák. Ezért döntöttünk úgy, hogy ezen a nyáron a lovaglás történetét térképeztük fel a művészettörténet tükrében és így gondoltuk újra a művészettörténetet. A résztvevőket arra kértük, hogy az óriási háttéranyagból tetszés szerinti korszakot, és műveket válasszanak ki és vizsgáljanak meg közelebbről, lehetőleg saját nemzetük örökségéből. Munkájuk eredményét előadás formájában mutatták be a résztvevők, így közvetlenebbül lehetőségünk volt a közös pontok feltárására. A nyári program során minden résztvevő ismertette művészeti tevékenységét és bemutatta kutatási eredményeit a témával kapcsolatban. A lovakkal történő foglalkozást az elhangzottak alapján állítottuk össze és olyan részletekre tértünk ki az idomításban, melyek az előadásokon esetleg felmerültek. A program különlegessége és egyik legfontosabb része a lovas gyakorlat volt. A résztvevők tapasztalatuktól függően különféle lovas edzésekben vehettek részt, a természetes kommunikációtól, földi munkától a magasabb szintű lovaglásig, valamint lovas kirándulásig. Volt idő az egyéni műtermi munkára is, de a műterem fogalma természetesen tág, kiterjedt például a szomszédos 40 hektáros erdős területre is.
IDŐPONT
2016 július 25 - augusztus 7.
PROGRAM
A program részben elméleti előadásokból, részben gyakorlatból állt.
A lovat a kortárs művészetben nehéz lenne értelmezni művészettörténeti előzmények nélkül. Ugyanakkor a ma élő lovas mesterek is gyakran hivatkoznak régi ábrázolásokra és olyan régi szövegekre, melyek a lovaglás művészetéről szólnak. Ahhoz, hogy műtermi tevékenységünket kritikusan és antropológiai viszonylatban is értelmezni tudjuk és ahhoz, hogy lovas tudásunkat tovább finomítsuk, nagy segítséget nyújtanak ezek a referenciák. Ezért döntöttünk úgy, hogy ezen a nyáron a lovaglás történetét térképeztük fel a művészettörténet tükrében és így gondoltuk újra a művészettörténetet. A résztvevőket arra kértük, hogy az óriási háttéranyagból tetszés szerinti korszakot, és műveket válasszanak ki és vizsgáljanak meg közelebbről, lehetőleg saját nemzetük örökségéből. Munkájuk eredményét előadás formájában mutatták be a résztvevők, így közvetlenebbül lehetőségünk volt a közös pontok feltárására. A nyári program során minden résztvevő ismertette művészeti tevékenységét és bemutatta kutatási eredményeit a témával kapcsolatban. A lovakkal történő foglalkozást az elhangzottak alapján állítottuk össze és olyan részletekre tértünk ki az idomításban, melyek az előadásokon esetleg felmerültek. A program különlegessége és egyik legfontosabb része a lovas gyakorlat volt. A résztvevők tapasztalatuktól függően különféle lovas edzésekben vehettek részt, a természetes kommunikációtól, földi munkától a magasabb szintű lovaglásig, valamint lovas kirándulásig. Volt idő az egyéni műtermi munkára is, de a műterem fogalma természetesen tág, kiterjedt például a szomszédos 40 hektáros erdős területre is.
A barnagi helyi közösség számára megnyitottuk a program kapuit, a falunap keretében a művész csoport is bemutatkozott és kapcsolatot teremtettünk a lovasíjász iskola tagjaival. Szakmai kirándulásokat szerveztünk Szépalma Ménesbirtokra, Kajászó Szentpéterpusztára Dr. Gőblyös István lovardájába és meglátogattuk a Kassai Völgyben a lovasíjász iskola központját. Meghívott képzőművész és lókiképző, Sossa Jorgensen (Norvégia) tartott előadást és lovas edzést, aki az Academic Art of Riding iskolájában hosszú évek óta tanítvány és 2015 óta oktató.
Meghívott előadónk Sík Dóra gondonkaművész volt, aki hangszerének és művészetének a lovakkal való kapcsolatáról tartott előadást és privát koncertet.
Az előadások anyaga archívumunkban megtalálható, melyet 2016 novemberében Budapesten a Parthenon-fríz teremben is bemutattunk.
Meghívott előadónk Sík Dóra gondonkaművész volt, aki hangszerének és művészetének a lovakkal való kapcsolatáról tartott előadást és privát koncertet.
Az előadások anyaga archívumunkban megtalálható, melyet 2016 novemberében Budapesten a Parthenon-fríz teremben is bemutattunk.
RÉSZTVEVŐK
Olyan képzőművészek és művészeti kutatók, akiknek munkájában fontos helyen áll a ló. Érkeztek résztvevők az USA-ból, Angliából, Franciaországból, Japánból és Norvégiából.